Thursday, 2 August 2012

INA

berharap agar kau sentiasa ada dan menemani hari-hari ku,,

ina,termenung
sudah 2,3 hari juga dia kelihatan murung
entah apa yang difirkan dia,mungkin juga tentang soal cinta
cinta dia bersama orang yang dia sayang

ibu hairan,mengapa anaknya yang riang itu seakan-akan membisu keseorangan..
dalam firasat seorang ibu,anaknya itu sedang mengalami dilema tentang kehidupan

ibu datang,rapat ke arah ina
disoalnya,
" ina,ibu nampak kau semenjak 2,3 hari ini murung aje"?
"kau ada masalah ape..ceritalah kat ibu,,tak kan lah dengan ibu pun kau nak berahsia"
ina diam
melihat keadaan anaknya yang seperti mahukan ditinggal berseorangan
ibu pergi

dalam hati ina,,dia bercakap dengan dirinya 
perlu ke aku memilih utk teruskan hidup aku dengan cara yang sebegini
menghabiskan masa utk bermurung,
aku mungkin akan mengecewakan hati ibu,,kawan-kawan,,
ya,,tak perlu rasanya utk aku menangis dan bersedih sebegini
oleh kerana cinta dunia yang entah apa-apa
ohhh shittt
kenapa perlu ada perasaan sebegini,sedangkan aku seorang yang sentiasa menghiburkan hati orang-orang yang aku sayang..

ina bangkit,,
mandi,,
bersiap-siap,,
dalam fikirannya
dia harus menjadi seorang yang kuat..

"perlu ke kita menangis utk orang yang kita sayang"
"perlu ke kita kecewa disebabkan orang yang kita sayang"

jika benar dia sayang,,dia cinta
dia tidak akan buat kita menangis,,tapi memberi kebahagiaan..
dia tidak akan buat kita sedih,,tapi berusaha utk membuat kita gembira..

(fikirkan sejenak)






No comments:

Post a Comment