Monday, 13 May 2013

Tak Mampu.

Kadang disatu masa sewaktu termenung sendirian,,aku terfikir yg aku tak mampu utk menjadi seorang manusia,,entah lh,,terlalu banyak dugaan,,dan ada di satu tempat dahulu aku pernah sekali menyalahkan takdir..mungkin pada waktu itu aku terlalu tak mampu utk meneruskan kehidupan seperti hari2 biasa..dan aku tersedar bahawa aku sudah lama menjauh dr Yang Maha Esa..tapi entah lh,,dugaan demi dugaan dan bermacam-macam tidak lg menyedarkan aku,,bukan,,aku bukan terleka,,aku sedar dengan keasyikan dunia,,tapi aku tetap juga dengan kehidupan yg bercelaru itu..sekarang aku buntu,,apa yg perlu dilakukan,,hal hidup,,hal perhubungan,,hal cinta,,hal keluarga,,soal pekerjaan,,hal persendiran,,terlalu banyak sehinggakan aku rasa itu semua entah bila mahu berakhir?bila aku boleh bahagia?bila aku boleh move on,,bila aku boleh rasa erti sebuah kehidupan itu..ahhh,,aku rasa mahu sahaja lari dr semua itu,,tp tak mungkin sbb semua tu dilalui oleh semua manusia..bila aku fikir aku tak mampu nk jadi seorang manusia yg berguna,,aku rasa sedih,,mahu menangis sepanjang kehidupan yg lepas dan bakal dilalui..Tuhan,,bukakanlah pintu hatiku,,jauhkanlah aku dr perasaan yg sebegini,,aku takut,,takut bila aku tak mampu nak tunaikan perjanjian antara kita ketika aku ditiupkan roh ke dalam perut seorang ibu..tapi aku cuba utk bangkit dr setiap ujian yg telah Engkau berikan,,dan setiap kali itulah aku pasrah,,bila setiap kali aku fikir mengenai org yg aku cinta dan aku syg,,aku semakin menyerah,,dan aku tahu mungkin ada hikmaNya...Ya Allah,,jika aku bukan diciptakan dari tulang rusuknya,,Engkau damaikanlah hatiku dengan takdirMu,,aku mohon Ya Allah,,aku merayu bantulah aku,,berikanlah aku kekuatan dan petunjuk dengan setiap takdirMu...

No comments:

Post a Comment